czwartek, 21 listopada 2013

Vatika - wzbogacony olej kokosowy


Dzisiaj przychodzę z recenzją kultowego olejku do włosów Vatika. Zna go chyba każda włosomaniaczka i to właśnie od niego zaczęła się moja przygoda z pielęgnacją włosów.

Opis według producenta
Intensywnie działająca odżywka, która sprawi, że włosy staną się zdrowe i lśniące. Stosowany regularnie zapobiega łupieżowi, poprawia ukrwienie skóry głowy, stymuluje porost włosów i zapobiega ich wypadaniu. Doskonały do nawilżania końcówek.
Olej kokosowy w swoim czystym i naturalnym stanie ma w temperaturze pokojowej konsystencję stałą. Po lekkim ogrzaniu (w tym celu należy włożyć buteleczkę z Vatiką do gorącej wody) staje się całkowicie płynny. Poza naturalnym olejem kokosowym w skład Vatiki wchodzą ekstrakty z wyjątkowych ziół: henny, amli i cytryny. Ta unikalna formuła sprawia, że możliwa jest głęboka penetracja olejkiem w głąb włosa, dzięki temu daje on kompletne odżywienie od środka.

Sposób użycia
Najpierw należy butelkę z olejem kokosowym lekko rozgrzać wstawiąjąc ją do ciepłej wody na pare minut, aby przywrócić go do postaci płynnej. Wmasować w skórę głowy i włosy i pozostawić na noc. Rano umyć dokładnie szamponem.
Najlepsze efekty osiąga się używając olej 2,3 razy w tygodniu. Przez okres ok 3 miesięcy.
Poprawę widać po 4 tygodniach używania.

Skład
Coconut oil (Cocos nucifere oil)
Neem (Azadirachta indica Leaf extract)
Brahmi (Centella asiatica Plant extract)
Fruit extracts of Amla
Bahera and Harar (extracts of emblica officinalis Terminalia belirica and Terminalia chebula),
Kapur kachri (Hedychium spicatum rhizome extract)
Henna (Lawsonia inermis leaf extrac)
Milk (lac)
Rosemary oil (Rosmarinus officinalis oil)
Lemon oil (Citrus limonum oil)
TBHQ (t-butyl hydroquinone)
FragranceOlejek kokosowy do włosów

Opakowanie/wydajność
Olejek mieści się w eleganckiej butelce z  dodatkowym zabezpieczającym koreczkiem, dzięki czemu mamy pewność, że nic nam się nie wyleję po rozpuszczeniu. Olejek jest bardzo wydajny, mimo, że sobie go nie żałuję, bo lubię czuć, że mam go na włosach, używając 3 miesiące przed każdym myciem mam jeszcze prawie pól butelki 300ml. Wylewam go w zagłębienie dłoni i rozprowadzam na włosach, po czym czynność powtarzam.

Zapach
Zapach nie przypadł mi do gustu. Uwielbiam zapach oleju kokosowego solo, jednak Vatika w mieszance z innymi ziołami i olejkami nawet odrobinę nie przypomina zapachu kokosa. Nie potrafię określić czym pachnie, ale jest to zapach bardzo mdły, nieprzyjemny. Może jestem jakaś dziwna, bo większość dziewczyn uwielbia zapach Vatiki, a nienawidzi Sesy, a ja odwrotnie ;)

Konsystencja
Vatika jest wzbogaconym olejem kokosowym, który ma postać stałą. Należy go włożyć pod gorącą wodę w celu uzyskania konsystencji płynnej, nadającej się do użytku. Rozpuszczenie zajmuje 2-3 minuty. Mnie to wogóle nie przeszkadza, podczas gdy olejek się rozpuszcza ja zwilżam włosy i nakładam odżywkę przed olejowaniem.

Olejek po rozpuszczeniu

Działanie
Olejek kokosowy Vatika jest moim ulubieńcem.Używam go przed każdym myciem na włosy zwilżone sokiem z aloesu i odżywkę. Moje włosy uwielbiają ten sposób aplikacji, gdy nakładam olej solo, na suche włosy, efekty są dużo gorsze. Po Vatice moje włosy są miękkie, lśniące, lejące i idealnie dociążone. Wyglądają zdecydowanie zdrowiej. Mimo średnio porowatych włosów w kierunku wysokiej zdecydowanie służy moim włosom w przeciwieństwie do kokosa solo, który powoduje puszenie i przesuszenie. Zauważyłam, że odkąd olejuję włosy, te nowe u nasady rosną w bardzo dobrym stanie. Są gładkie, miękkie, śliskie, mocne i wydaję mi się, że mają niższą porowatość niż reszta. Vatikę nakładam na długość jak i również na skalp, dzięki czemu zaobserwowałam wzmocnienie i przyspieszenie wzrostu. Jedyną wadą jaką według mnie posiada jest mdły zapach. Ale dla takiego efektu zniosę wszystko.  Vatika jest olejkiem kultowym i uważam, że każda włosomaniaczka powinna go wypróbować. Ja jestem z niego bardzo zadowolona i kocham go za efekt jaki daje na moich włosach. Na pewno kiedyś jeszcze do niego wrócę, jednak teraz chcę próbować nowości i wyszukiwać kolejne perełki.

Cena
12zł / 150ml
20zł / 300ml

Ocena 
 5/5

3 komentarze:

  1. Nie miałam vatiki, ale czysty olej kokosowy mi służy, więc z tym na pewno byłoby podobnie :) lubię zapachy indyjskich olejów, więc ten pewnie też uznałabym za przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten olejek, ale służy mi tylko, gdy stosuję go na przemian z innymi olejami :) Uwielbiam jego zapach! Kokosaaanki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam vatike i tez jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń